Błaszki nad morzem!

W dniach od 27 lipca do 2 sierpnia br., z inicjatywy i pod kierownictwem ks. Dziekana Jerzego Mikołajewskiego, przeżywaliśmy wczasorekolekcje nad morzem, w Chłapowie k/Władysławowa. Opiekę nad uczestnikami sprawowali wykwalifikowani opiekunowie.
Nad morze wyjechaliśmy dwoma autobusami ( 87 osób wraz z kierowcami) w poniedziałek rano po Mszy św. sprawowanej w kościele św. Anny w Błaszkach. Na miejsce dojechaliśmy ok. g. 17.00, po czym udaliśmy się na obiadokolację do restauracji „Oleńka”. Mimo iż byliśmy zmęczeni dziewięciogodzinną podróżą wystarczyło nam sił i ochoty aby jeszcze w tym dniu przywitać morze.
Wyjazd ten miał zbliżyć uczestników do osoby Jezusa Chrystusa dostarczając im wielu przeżyć duchowych i cielesnych. Najważniejszym przeżyciem duchowym każdego dnia była Msza św. z homilią, sprawowana przez ks. Jerzego M. We wtorek, zaraz po śniadaniu i po Eucharystii, poszliśmy na plażę, aby korzystać z pięknej, słonecznej pogody i kąpaliśmy się w morzu pod czujnym okiem wykwalifikowanych ratowników. Wieczorem wszyscy zebraliśmy się na placu przed szkołą, w której mieszkaliśmy, aby się lepiej poznać i  wspólnie pośpiewać.
Każdego dnia w czasie pobytu nad morzem zażywaliśmy kąpieli w wodach Bałtyku, plażowaliśmy i graliśmy w piłkę. Nasz pobyt urozmaiciliśmy wyjazdem w takie miejsca jak: Rozewie (latarnia morska), Jastrzębia Góra (wesołe miasteczko), Łeba (wydmy) i Hel (fokarium). Odbyliśmy rejs statkiem po morzu, a w drodze powrotnej  do Błaszek cieszyliśmy się wodnymi atrakcjami w czasie dwugodzinnego pobytu w parku wodnym w Sopocie. Trzeba zaznaczyć, że w tym roku przez cały czas przebywania nad morzem towarzyszyła nam dobra pogoda.
Dziękujemy dobremu Bogu za to, że w połowie lata mogliśmy wypocząć nad morzem, a przy tym dostarczyć dobrych energii zarówno ciału jak i duchowi . Dziękujemy również ks. Jerzemu Mikołajewskiemu oraz opiekunom, którzy dołożyli wszelkich starań aby nasz tegoroczny pobyt nad morzem był bezpieczny i owocny.
Mamy nadzieję, że wczasorekolekcje dla dzieci i młodzieży naszego dekanatu, organizowane już od 2001 r. przez ks. Jerzego Mikołajewskiego w każde wakacje -najpierw na miejscu w Wojkowie, gdzie ks. Jerzy M. był proboszczem, a potem nad morzem  (szósty raz z rzędu) - będą miały miejsce również w przyszłości. Są one wartościową, ciekawą, tanią i jakże nam wszystkim potrzebną formą  połączenia, w tym samym wakacyjnym czasie, atrakcyjnego wypoczynku z przeżyciami duchowymi. Niech Bóg pomoże nam wszystkim żyć na co dzień według stylu wczasorekolekcji, czyli w harmonii  tego co cielesne z tym co duchowe.:)